September 24, 2011

Social Media Analytics

Ένα γράφημα από την e-interactive, παρουσιάζει με το καλύτερο τρόπο ότι πρέπει να σκεφτείτε για να μετρήστε τις καμπάνιες στα social media. Έχω προσθέσει τρία σημεία που τα θεωρώ σημαντικά για τη συνολική στρατηγική σας:
  • Ακούστε τους πελάτες σας: Πριν από οτιδήποτε θα πρέπει να γνωρίσετε τους πελάτες στα social networks . Η χρήση εργαλείων για social media monitoring είναι απαραίτητη για να καταλάβετε καλύτερα το κοινό σας και να καθορίσετε τη στρατηγική σας. Έτσι ανακαλύψτε τι λένε για εσάς, ποιά κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν (Facebook, twitter κλπ.), τι περιεχόμενο μοιράζονται κλπ.
  • Χαράξτε τη στρατηγική σας: Στη χάραξη της στρατηγικής σας θα αξιοποιήσετε τα στοιχεία που συλλέξατε με τα εργαλεία monitoring, αλλά επίσης πρέπει να μπορείτε να απαντήσετε στην ερώτησεις: γιατί οι καταναλωτές να αγοράσουν το δικό σας προϊόν στη τιμή που το διαθέτεται, αντί των ανταγωνιστών σας; Τι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό σας; Σκεφθείτε πως θα δώσετε στους καταναλωτές και πελάτες σας περισσότερες πληροφορίες, περιεχόμενο που τους δίνει λύσεις και απαντά στα ερωτήματα τους.
  • Καθορίστε τους στόχους και KPIs: Με τη χάραξη των στόχων σας στα social media, θα πρέπει να καθορίστε τα metrics, δηλαδή τι θα μετρήσετε για να αξιολογήστε τα αποτελέσματα των ενεργειών σας. Ποια είναι τα KPIs (key performance indicators) που θα σας δειξουν αν βρίσκεστε στο σωστό δρόμο ή όχι. Τι σημαινεί κάθε μέτρηση; Eίναι σημαντική για τους στόχους σας (τι είναι το "EdgeRank" στο Facebook, και πως θα το βελτιώσετε για ν' αυξήσετε το reach σας στα υπάρχοντα "Like").

No comments: