March 26, 2006

IAB: Νέες προδιαγραφές για διαφημιστικά σποτ στο Ιντερνετ











Τη προηγούμενη εβδομάδα ο IAB στις ΗΠΑ ανακοίνωσε προδιαγραφές για την μέτρηση διαφημίσεων με μορφή βίντεο στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, ένα σπότ θα καταγράφεται στη περίπτωση που οι χρήστες ζήτησουν να το δουν (user initiated streaming), ενώ οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει πληρώσουν για τον αριθμό που έχουν προβληθεί.

Βέβαια στο άρθρο Execs Differ On Video Ad Measurement, κάποιοι διαφημιζόμενοι έχουν διαφορετική άποψη για το τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνονται οι μετρήσεις και θέλουν να πληρώνουν με το δευτερόλεπτο.

Το θέμα που θέτουν είναι πως στη περίπτωση που ένα σποτ έχει διάρκεια 15 δευτερόλεπτα και ο χρήστης τελικά δει μόνο τα πρώτα 5 δευτερόλεπτα, τότε ο διαφημιζόμενος να πληρώσει πληρώσει μόνο γι' αυτό το χρόνο και όχι για το συνολικό του σποτ.
Εκ πρώτης όψεως αν και μου ακούγεται λογικό, δεν θα συμφωνήσω. Μία τέτοια λογική θα μας οδηγήσει σε πρακτικές όπου το μέσο θα χρεώθεί με το λάθος, για την όποια έλλειψη της δημιουργικότητας που μπορεί να έχει το σποτ. Στη τηλεόραση οι διαφημιζόμενοι δεν πληρώνουν για τις διαφημίσεις ακόμη και όταν ο τηλεθεατής αλλάξει κανάλι ενώ αυτές προβάλονται;

Νομίζω πως τα διαφημιστικά σποτ έχουν δημιουργηθεί με συγκεκριμένη φιλοσοφία για ένα διαφορετικό μέσο, την τηλεόραση. Μήπως τα σποτ που προορίζονται για το Διαδίκτυο θα πρέπει να σχεδιαστούν με μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία αποκλειστικά για το νέο μέσο (πχ. μικρότερη διάρκεια, call-to-action στα πρώτα καρέ κλπ);

No comments: