May 5, 2005

Φορητοί μετρητές τηλεθέασης

Το νεό πιλοτικό πρόγραμμα της ACNielsen, Apollo Project, ενσαρκώνει τεχνολογίες οργουελικής πραγματικότητας.

Φανταστείτε μια υπηρεσία που καταγράφει κάθε διαφήμιση στη οποία εκτίθεστε καθημερινά κατά τη διάρκεια πολλών ετών. H νέα υπηρεσία της ACNielsen, επιτρέπει στις εταιρίες να έχουν δεδομένα για την συμπεριφορά των καταναλωτών και να προσδιορίσουν με ακρίβεια ποιές καμπάνιες και ποιά μέσα δημιούργησαν την αναμενόμενα αποτελέσμαστα.

Αν και η υιοθέτηση τέτοιας τεχνολογίας θα μπορούσε να προκαλέσει αρνητικές εντυπώσεις ("big brother" κλπ.) με προεκτάσεις σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, φαίνεται πως ήδη υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών που δεν ενοχλούνται από τη καταγραφή κάθε αγοράς που κάνουν για χρόνια.

Στα πλαίσια της υπηρεσίας Apollo, οι άνθρωποι καλούνται να έχουν μαζί τους ένα φορητό μετρητή, το Portable People Meter, που μπορεί να καταγράψει ποιές διαφημίσεις είδαν, πότε και πόσες φορές. Η καταγραφή που δεν αφορά μόνο την τηλεόραση, περιλαμβάνει και άλλα μέσα.

Το Portable People Meter ανιχνεύει διαφημίσεις που ενσωματώνουν υπέρηχους που δεν ανιχνέυονται από το ανθρώπινο αυτί. Οπότε για παράδειγμα θα μπορούσε να καταγράψει τη διαφήμισεις που θα ακούσετε στο ραδιόδωνο, την επίσκεψη σε κάποιο κατάστημα (μέσω background music), όταν πάτε στο σινεμά ή την εμφάνιση Rich Media διαφημίσεων στο Διαδίκτυο.

Από τους σηματικότερους στόχους του Apollo είναι η γεφύρωση του χάσματος στην επιλογή των μέσων και στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, και να δώσει απαντήσεις σε θέματα αποτελεσματικότητας και συνδυασμού μέσων.
 
Στο πιλοτικό πρόγραμμα ήδη συμμετάσχει η Procter & Gamble.

Περισσότερα στη διεύθυνση:
ACNielsen - Apollo Project

No comments: