Καθώς οι διαφημιστικές εταιρείες, αλλά και οι διαφημιζόμενοι, επιθυμούν να διαπιστώσουν στην πράξη τη δυναμική του νέου αυτού μέσου, τα πειράματα mobile marketing εξαπλώνονται παγκοσμίως. Η Μεγάλη Βρετανία είναι το «εργαστήριο» των πειραματισμών στην Ευρώπη. Οι 12Snap, FlyTxt, και η Mindmatics έχουν πλέον πελάτες γνωστές επωνυμίες όπως οι Smash Hits, Wella, McDonald’s, και Coca Cola.
Τι οδηγεί, όμως, τις επιχειρήσεις σε αυτό το κανάλι και πώς το διαχειρίζονται;
Το προσόν που ωθεί τους διαφημιστές και τα τμήματα μάρκετινγκ των μεγάλων εταιρειών να επιδεικνύουν τόσο ενδιαφέρον για το νέο κανάλι επικοινωνίας, είναι κυρίως ο άμεσος χαρακτήρας του. Με τον όρο άμεσο μάρκετινγκ (direct marketing), εννοούμε το είδος μάρκετινγκ, που επιδρά και δέχεται επιδράσεις, για να πετύχει μια περισσότερο μετρήσιμη ανταπόκριση ή συναλλαγή ακόμα και σε πραγματικό χρόνο. Εν προκειμένω, η προώθηση προϊόντων χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο ως κανάλι, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα είδος άμεσου μάρκετινγκ, αφού επιτρέπει στον διαφημιζόμενο να σφυγμομετρήσει σε πραγματικό χρόνο την ανταπόκριση των καταναλωτών σε μια διαφημιστική καμπάνια., να συγκεντρώσει όχι μόνο δημογραφικά στοιχεία, αλλά και πληροφορία για τον τόπο και τον χρόνο, μέσα στον οποίο ο καταναλωτής αποκρίθηκε στη διαφημιστική εκστρατεία, δημιουργώντας έτσι ένα πιο ολοκληρωμένο προφίλ των καταναλωτών και να απευθυνθεί σε «δύσκολες» κατηγορίες καταναλωτών, όπως το νεανικό κοινό.
Τι πρέπει όμως να προσέξει ο διαφημιζόμενος σε μια mobile εκστρατεία; Βασιζόμενοι στα αποτελέσματα της έρευνας του Ebusiness Forum προτείνουμε 6 βασικές γραμμές: (1) ο καταναλωτής να γνωρίζει την πηγή προέλευσης του διαφημιστικού μηνύματος, (2) το διαφημιστικό μήνυμα να έχει τη δυνατότητα του opt-out, (3) η διαφημιστική εκστρατεία να είναι στοχευμένη, (4) να υπάρχει συχνά οικονομικό κίνητρο (κουπόνι, έκπτωση κ.τ.λ.), (5) το κόστος απάντησης στο διαφημιστικό μήνυμα από τον καταναλωτή να μην είναι υψηλό, και (6) όπως σε κάθε διαφήμιση, έτσι και στο SMS είναι αναγκαία η πρωτοτυπία…
No comments:
Post a Comment