November 15, 2004

European Internet Advertising Association: And the winner is...

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας θα επεξεργαστεί αυτή την εβδομάδα η στήλη. Μίας έρευνας που φέρνει τον Ευρωπαίο πολίτη πιο κοντά από κάθε άλλη φορά στο Διαδίκτυο και μάλιστα με τέτοιους ρυθμούς online συμμετοχής και παρακολούθησης που ξεπερνούν ακόμα και αυτούς των παραδοσιακών media και δη της τηλεόρασης.

Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας που διεξάγει η Ευρωπαική Ένωση Διαφήμισης στο Internet (European Internet Advertising Association) η απήχηση του Διαδικτύου ως μέσο ενημέρωσης είναι σε εντυπωσιακή –τουλάχιστον- αύξηση καθώς βάσει των στοιχείων που προέκυψαν οι Ευρωπαίοι πολίτες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο στο Internet απ ότι για την ανάγνωση των εφημερίδων.

Συγκεκριμένα ο χρόνος που οι εντός Ευρώπης χρήστες βρίσκονται online αντιστοιχεί στο 20% του συνολικού χρόνου που αφιερώνουν συνολικά στα ΜΜΕ, ενώ το ποσοστό των εφημερίδων δεν ξεπερνά το 11% - ποσοστά που αντιστοιχούν σε 11 και 5 ώρες αντίστοιχα. Ο μεγάλος αντίπαλος, εξακολουθεί –όπως ήταν αναμενόμενο- να είναι η τηλεόραση, η οποία παρά το 31% που τη φέρνει στην πρώτη θέση προτίμησης, έχει απολέσει από την περσινή αντίστοιχη έρευνα ένα 10%. Το ίδιο ακριβώς ποσοστό με το οποίο ενισχύθηκε το Διαδίκτυο που πέρυσι δεν ξεπερνούσε το 10%.

Μία πιο άμεση σύγκριση δε, έρχεται από ένα άλλο ποσοστό που ούτε λίγο ούτε πολύ φέρνει το 1/3 των χρηστών που πήραν μέρος στην έρευνα να δηλώνει πως ενώ το 96% αυτών διαθέτουν στο σπίτι τους τηλεοπτικό δέκτη προτιμά πλέον να παρακολουθεί πολύ λιγότερο τηλεόραση και να αφιερώνει τον χρόνο του στις online επισκέψεις. Αφήσαμε για το τέλος το στοιχείο – πρόκληση. Όχι πως δεν το φανταζόμασταν φίλες και φίλοι, αλλά πιστοποιημένα από την ίδια έρευνα 2 στους 5 χρήστες αναζητούν προιόντα online και τα αγοράζουν off-line και το 1/3 επίσης αυτών αναζητούν πρώτα πληροφορίες για εισητήρια και κινηματογράφο στο web και μετά προβαίνουν στις επιλογές τους.

-- Άρθρο του Περικλή Βανικιώτη

No comments: