
Ένα από τα πράγματα που έχω μάθει τα τελευταία χρόνια από τα παιδιά μου, είναι πως πριν τους ζητήσεις κάτι πρέπει να έχεις την προσοχή τους.
Σενάριο 1: O Παναγιώτης κάθεται στο υπολογιστή μου και παίζει ένα παιχνίδι
Εγώ: "Παναγιώτη"
Παναγιώτης: "Ναι μπαμπά" (με κοιτάζει και έχουμε οπτική επαφή)
Εγώ: "Θέλω να πας στο δωματιό σου και να μαζέψεις τα παιχνίδια σου"
Παναγιώτης: "Ναι μπαμπά"
Στη προκειμένη περίπτωση αφού έχω την προσοχή του, αφήνει τον υπολογιστή και πηγαίνει στο δωμάτιο του για να κάνει αυτό που το ζήτησα.
Σενάριο 2: O Παναγιώτης είναι στο υπολογιστή μου και πάλι παίζει ένα παιχνίδι
Εγώ: "Παναγιώτη, θέλω να πας στο δωματιό σου και να μαζέψεις τα παιχνίδια σου"
Εγώ: "Παναγιώτη, ..." (ο τόνος της φωνής μου έχει αλλάξει, χαμηλότερα ή ψηλότερα ανάλογα με την διάθεση μου)
Παναγιώτης: "Ναι..." (δεν με κοιτάζει, συνεχίζει να παίζει και σε μερικά δευτερόλεπτα έχει ήδη ξεχάσει αυτό που ζήτησα)
Τώρα αν ανάγουμε τα παραπάνω σε επίπεδο interactive marketing και oι καταναλωτές είναι "παιδιά" των οποίων ζητάμε τη προσοχή τους, αλλά πολλές φορές δεν μας τη δίνουν.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το επιτύχουμε. Σε γενικές γραμμές η επικοινωνία μας για να αποκτήσει την προσοχή και να οδηγήσει το χρήστη σε ενέργειες θα πρέπει να έχει κάποια χαρακτηριστικά: να είναι συχεχής, intrusive και πάντα στοχευμένη (πχ. το email και τα pop-ups είναι intrusive, αλλά όταν είναι opt-in ή στοχευμένα δεν υπάρχει πρόβλήμα), να προσφέρει κάτι και να παρέχει κάποιου είδους διαδραστικότητα και αλληλεπίδραση. Θα αναφερθώ στα αποτελέσματα κάποιων ενέργειες που διαθέτουν τέτοιες ιδιότητες:
- αποστολή newsletter. Tο ποσοστό κλικ σε 23 αποστολές του Buzz (από τις 11 Ιουνίου), είναι 28.44%.
- δωρεάν προσφορά. Τρέξαμε μία καμπάνια τον Σεπτέβριο-Νοέμβριο 2004, προσφέροντας δωρεάν τεχνολογία και είχαμε 23 ενδιαφερόμενους (για την ώρα δεν ξέρω πόσοι απ' αυτούς θα τρέξουν καμπάνιες, αλλά ελπίζω όλοι).
- intrusive formats (interstitials, pop-ups κλπ). Από το σύνολο των διαφημίσεων που έχουμε τρέξει για λογαριασμό των πελατών μας τους τελευταίους δώδεκα μήνες, βλέπουμε πως σ' αυτές τις μορφές τα click-throughs είναι 11-14% και τα view-throughs είναι 7-10%.
- δημιουργία περιέχομενου. Στις αρχές του χρόνου κάναμε διαθέσιμη την αναφορά Ad Serving Report. Επικοινωνήσαμε με 532 ατόμα και ανταποκριθήκε το 53.84% κατεβάζοντας την έρευνα από την ιστοσελίδα μας.
Σίγουρα υπάρχουν και πολλές άλλες ενέργειες (advertgaming κλπ.) αλλά σε όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει να μεθοδεύσουμε το τρόπο με τον οποίο θα αποκτήσουμε τη προσοχή τους.
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε και άλλες περιπτώσεις. Μπορείτε να καταχωρήστε μέσω των σχολίων τα δικά σας παραδείγματα και τρόπους με τους οποίους αποκτήστε τη προσοχή του χρήστη/πελάτη και τον οδήγησατε σε ενέργεια.
*** Σημέίωση:
- Click-throughs: ο χρήστης βλέπει τη διαφήμιση, κάνει κλικ και οδηγείται στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου.
- View-throughs: ο χρήστης βλέπει τη διαφήμιση, δεν κάνει κλικ και σε μεταγενέστερο χρόνο πηγαίνει απευθείας στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου πληκτρολογώντας το διεύθυνση στο browser του.
No comments:
Post a Comment