Νομίζω πως η αγορά της Online διαφήμισης, βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, όπου χρειάζεται μία ριζική αναβάθμιση.
Ακούω πολλούς να μιλάνε για το display στο Διαδίκτυο, πως τα banners έχουν πεθάνει και πως χρειάζονται νέες μορφές και άλλοι τρόποι αξιολόγησης. Δεν είμαι υπέρμαχος του display, δεν είμαι υπέρμαχος του search. Όλα χρειάζονται και δεν υπάρχεί μόνο ένα μαγικό ραβδί.
Όμως, χρειάζονται ριζικές αλλαγές στο τρόπο αγοράς και στη κατανομή των budget. Το θέμα είναι πως φτιάχνεις τη σούπα και όχι πιο μαγικό ραβδί χρησιμοποιείς.
Σήμερα το 70-80% της διαφήμισης πηγαίνει σε μεγάλους δικτυακούς τόπους και είναι κυρίως με τη μορφή του display. Οι διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης από μεγάλους διαφημιζόμενους και διαφημιστικές είναι περίπου 8-12%
Αντίθετα, κατά μέσο όρο το 30-35% των επισκεπτών των περισσοτέρων δικτυακών τόπων, προέρχεται από τις αναζητήσεις.
Σας ρωτάω λοιπόν, έχει λογική να επενδύονται τόσο λίγα σε SEO/SEM όταν αποτελούν αιμοδότες επισκεψιμότητας στους περισσότερους δικτυακούς τόπους.
Ο τρόπος που γίνονται τα media plan χρειάζεται να αλλάξει. Σήμερα αγοράζουμε τα impressions με το κιλό, απευθείας από τους δικτυακούς τόπους, είτε μέσω ad networks που έχουν ξεπηδήσει, Πιστεύω πως η αγορά του display θα έπρεπε στρέφεται γύρω από search. Δεν αναφέρομαι μόνο στο budget αλλά και στο τρόπο που έχει στηθεί και το display.
Κάνω κάποιες σκέψεις εδώ και πολλούς μήνες και ήδη έχω κάνει μερικές live δοκιμες.
Όταν αναφέρω "τρόπο"μιλάω για την αγορά display ads στα landing pages των οργανικών αποτελεσμάτων. Δοκιμαστικά ήδη το έχω τρέξει με δύο διαφημιζόμενους με πολύ μεγάλη επιτυχία και αποτελέσματα
Η καμπάνια στήθηκε κανονικά στο Adwords (ad groups, keywords, κλπ), και για τα keywords που χρησιμοποιήσαμε στη καμπάνια του Adwords, βρήκαμε ποιά είναι τα οργανικά αποτελέσματα και πήγαμε και αγοράσαμε display ads σ' αυτές τις ιστοσελίδες. Όταν ο χρήσης έκανε αναζήτηση με κάποιο keyword, εμφανίζονταν η διαφήμιση του Adwords στα SERP (στη οποία μπορεί να έκανε κλικ μπορεί και όχι), ενώ στα landing pages των οργανικών αποτελεσμάτων εμφανίζαμε banner που του διαφημιζόμενου (επίσης εδώ μπορούμε να στοχεύσουμε με βάση το keyword του search, οπότε για το keyword 1 δείχνω banner 1 του διαφημιζόμενου, ενώ με το keyword 2 δείχνω banner 2 του ίδιου διαφημιζόμενου ). Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά με το CTR του display στα landing pages των οργανικών αποτελεσμάτων έφτασε σε πολύ υψηλά ποσοστά.
Βέβαια τα πράγματα μπλέκουν λίγο αν έχεις πολλά keywords, πχ. 1,000 keywords x 10 organic results = 10,000 landing pages, οπότε σκέψου να θέλεις να αγοράσεις display ads σε 10,000 ιστοσελίδες. Ήδη φτιάχνω ένα εργαλείο για να απλουστεύσω τη διαδικασία και πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμο :)
Αυτά για σήμερα, αναμένω τα σχόλια σας!
6 comments:
Ηλία δεν ξέρω αν είδες το Google adplanner
https://www.google.com/adplanner
νομίζω ότι είναι ένα καλό εργαλείο για διαφημιστές και διαφημιζόμενους,
εσύ τι λες;
Καλό είναι. Διευκολύνει τη δημιουργία ενός πλάνου και το συνδέει με δικτυακούς τόπους και τα στοιχεία επισκεψιμότητας που έχει από το AdSense.
Εργαλείο πώλησης του Content Network είναι.
Άλλαξε ο Μανολιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς...
Θα συμφωνίσω μαζί σας.Όμως κατά την ταπεινή μου άποψη η αγορά την Online διαφήμισης στην χώρα μας δεν είναι ακόμα ώριμη, και σε αυτό ίσως "ευθύνονται" εν μέρη και οι διαφημιστικές εταιρίες οι οποίες συνεχίζουν και προτείνουν μέσα και μεθόδους οι οποίες δεν είναι πλέον αποτελεσματικές ή δεν είναι αυτές που μεγιστοποιούν την επένδυση του πελάτη τους. Και αυτό όπως γνωρίζεται καλύτερα από εμένα δεν γίνεται επειδή δεν έχουν την γνώση ωστέ να την μεταλαμπαδέψουν στους πελάτες τους, αλλά γιατί με τις νέες μεθόδους και πρακτικές διαφήμισης (SEO/SEM/SMM etc.) δεν μπορούν να έχουν απόλυτο έλεγχο στο διαφημιστικό budget, επομένως στον λογαριασμό. Είναι ένα ολόκληρο σύστημα(κυρίως ο τρόπος που λειτουργούν τα media shops) το οποίο λειτουργεί εδώ και χρόνια με τον ίδιο τρόπο, είναι καλά ριζομένο και δύσκολα θα αλλάξει γιατί έχει οφέλη από αυτό.
Ο ορθολογικός ισοσκλελισμός και η χρήση όλων των μέσων θεωρώ ότι είναι απαραίτητος.
Ευχαριστώ για το βήμα,
Αλκέτας
Παρόμοια τεχνική συνδυασμού keywords με banners έχουμε χρησιμοποιήσει και εμείς και τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από την απλή διαφήμιση (με banners).
Αυτό είναι λογικό καθώς γνωρίζοντας το αντικείμενο της αναζήτησης του χρήστη, έχεις σαφώς καλύτερα εικόνα για αυτά που τον ενδιαφέρουν.
Το Yahoo έχει δικό του σύστημα που συνδυάζει keywords με banners. http://www.theregister.co.uk/2009/02/24/yahoo_search_retargeting/
Όσον αφορά το Google Ad planner είναι μια καλή λύση για όσους δεν έχουν πρόσβαση στα στοιχεία επισκεψημότητας των sites (όπως οι περισσότεροι). Αυτή άλλωστε είναι και λογική για την οποία δημιουργήθηκε το εργαλείο αυτό, πέρα από την προώθηση του content network.
Έχει όμως ακόμη πολλά προβλήματα με την ποιότητα και την ακρίβεια των δεδομένων του, ειδικά στη χώρα μας, όπως παραδέχτηκε ο product manager του Ad planner σε συζήτηση που είχα μαζί του.
Απέχει παρασσάγκας από το να αποτελεί έναν media αυτόματο πιλότο.
Επίσης διαπίστωσα διάφορες ανακρίβειες.
Άλλο ένα εργαλείο που δεν θα μπορέσει ποτέ να υποκαταστήσει τον ΜΑΣΤΟΡΑ! ;-)
Δεν είναι καθόλου κακή προσπάθεια πάντως.
Καλή σκέψη αν και φοβάμαι ότι σε βάθος χρόνου αυτό είναι πολύπλοκο και δύσκολο στην εφαρμογή στους μεγάλους πελάτες που φαντάζομαι ότι απευθύνεσαι.
Τα αποτελέσματα στις μηχανές αλλάζουν τακτικά, πολλά από τα site που είναι στην 10άδα δεν δέχονται διαφημίσεις ή είναι ασύμφορο να βάλεις banner εκεί κλπ και με τους μεγάλους, κάθε φορά πρέπει να κάνεις νέα deal σε εβδομαδιαία βάση κι έτσι δεν απολαμβάνεις τις εκπτώσεις μακροχρόνιων προγραμμάτων. + το χρόνο που χρειάζεσαι...
Άβυσσος...
Περιμένουμε νεότερα...
Post a Comment