February 22, 2006

Διαθεσιμότητα διαφημιστικού χώρου στα μεγάλα ελληνικά portals

Συνεχώς ακούω από ανθρώπους της αγοράς να μιλάνε για τη δυσκολία που έχουν να βρούν διαφημιστικό χώρο στο Διαδίκτυο, ειδικά στα μεγάλα portals.


Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που πολύ συχνά βλέπουμε διαφημίσεις να πέφτουν η μία πάνω στην άλλη, όπως στη περίπτωση των δύο floating εμφανίστηκαν συγχρόνως σε ιστοσελίδα και εύστοχα επισημαίνουν τα blog frank-anton και pestaola.

Το γεγονός πως αγοράσατε την Homepage κάποιου μεγάλου portal σίγουρα θα εντυπωσιάσει και θα κερδίσει πόντους με το διαφημιζόμενο, αλλά διαφορετικά πράγματα πρέπει να μας απασχολούν:
  • Ποιό ποσοστό του κοινού που ψάχνουμε επισκέπτεται τη Homepage του portal;
  • Ποιός είναι ο χρόνος παραμονής του χρήστη στη Homepage ή στις άλλες κεντρικές ενότητες; Μηπως όσοι δεν κάνουν close τα floating δεν βλέπουν και ολόκληρο το διαφημιστικό μήνυμα διότι η διάρκεια του διαφημιστικού είναι μεγαλύτερη από το χρόνο παραμονής του χρήστη στη σελίδα; (να γιατί χρειάζονται rich media μετρήσεις)
  • Από ποιές σελίδες μπαίνουν στο portal οι χρήστες (entry pages) και από ποιές φεύγουν (exit pages). Μήπως αυτές θα ήταν καλύτερες. Οι περισσότεροι χρήστες δεν μπαίνουν από την Homepage, ξεκινάνε από μηχανές αναζήτησης και μπορούν να μπούν από τη νιοστή σελίδα στο portal
Δυστυχώς το Διαδίκτυο δεν κάνουμε απλά ρεκλάμα. Υπάρχουν τρόποι να κάνουμε έρευνα πριν συντάξουμε κάθε πλάνο. Στα περισσότερα portal, υπάρχουν πολλές άλλες που δίνουν καλύτερα αποτελέσματα.

Επίσης υπάρχουν πολλοί μικρότεροι δικτυακοί τόποι με συγκεκριμένη θεματολογία και πιστό κοινό (πχ. blogs) που δίνουν άριστα αποτελέσματα.

Κλείνω λέγοντας πως αφού οι διαφημιζόμενοι φαίνεται πως αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους διαφήμισης που περιλαμβάνουν και το Διαδίκτυο, ας γίνουμε όλοι περισσότερο δημιουργικοί στα πλάνα μας.

No comments: