October 18, 2005

Η φτήνια τρώει το παρά









Διάβασα μία συνέντευξη στο Marketing Week (3 Οκτ. 2005) του κ. Γιώργου Μαρμαροκόπου της CCMS Technologies, σχετική με τη διαφήμιση στο Διαδίκτυο και θέλω να σταθώ σε μερικά σημεία που νομίζω πως έχουν ενδιαφέρον.

[...] Είναι λυπηρό να βλέπεις το πιο μοντέρνο μέσο να είναι τόσο αρτηριοσκληρωτικό τιμολογιακά, αφήνοντας δεκάδες εκατομμύρια αδιάθετα impressions να εξαντμήζονται καθημερινά αντί να διατίθενται σε διαφημιζομένους εν ονόματι της διατήρησης ενός εξωπραγματικού τιμοκαταλόγου. Οι παλαιοί λέγανε η φτήνια τρώει το παρά, αλλά φαίνεται στο ελληνικό Internet είναι όλοι πολλοί νέοι και δεν γνωρίζουν δηλαδή αυτό το ρητό. Αλήθεια μήπως θα έπρεπε να πάρουν κάποια μαθήματα από τα συμβατικά μέσα που προσπαθούν και δεν αφήνουν δευτερόλεπτο εκπομπής και εκατοστό ύλης απούλητο κάθε μέρα αφού ξέρουν πως ότι δεν πουλήσεις σήμερα το έχασες, γιατί αύριο δεν θα υπάρχει πια για να το πουλήσεις;

Συμμερίζομαι εν μέρει την άποψη που εκφράζει ο Γιώργος, διότι οι περισσότεροι ελληνικοί δικτυακοί τόποι είναι ζήτημα αν πουλάνε το 20 τοις εκατό του διαθεσιμού χώρου τους. Όμως από την άλλη υπάρχουν και κάποιες διαφημιστικές που προσπαθούν να ξεζουμίσουν τα μέσα. Aν λάβουμε υπόψη μας πως η διαφημιστική δαπάνη στο Διαδίκτυο είναι ακόμη πολύ μικρή τότε μπορώ να καταλάβω εν μέρει και τις θέσεις των δικτυακών τόπων ως προς την τιμολογιακή πολιτική τους.

O λόγος που λέω πως εν μέρει καταλαβαίνω τα sites, έχει να κάνει με ένα σχόλιο που πρόσφατα έγραψε ο Πάνος Σαμπράκος:

[...] είναι και αυτό δείγμα του πόσο στάσιμα μείνανε τα πράγματα στα Ελληνικά ηλεκτρονικά μέσα τα τελευταία χρόνια (με ελάχιστες εξαιρέσεις πάντοτε). Είμαστε πάνω κάτω εκεί που μείνανε τα ενημερωτικά portals στις αρχές τις δεκαετίας. Ο ίδιος ξεπερασμένο σχεδιασμός. Οι ίδιες υπηρεσίες, το ίδιο περιεχόμενο.

Οι ιστοσελίδες θα πρέπει να επενδύουν μέρος των διαφημιστικών εσόδων τους στην ανανέωση των υπηρεσιων και του περιεχομένου τους για να μην οδηγούνται οι χρήστες σε sites τους εξωτερικού και οι διαφημιζόμενοι σε άλλες μορφές διαφήμισης. Υπάρχουν για παράδειγμα μεγάλα ελληνικά portals που αν κάποιος διαφημιζόμενος τους ζητήσει frequecy cap στη καμπάνια του δεν μπορούν να το εξυπηρετήσουν.

Αλλά επίσης θα πρέπει και οι διαφημιστικές να επαναπροσιορίσουν τις τις σχέσεις τους με τα sites και να μην προσπαθούν να αγοράσουν χώρο "σχεδόν" τζάμπα.

Χρειάζεται όλοι να βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους.

No comments: