Ο Phil Dusenberry, πρώην πρόεδρος της BBDO, έχει εκδόσει πρόσφατα ένα βιβλίο Then We Set His Hair on Fire
(ο τίτλος αναφέρεται στο συμβάν όταν τα μαλλιά του Michael Jackson πήραν φωτιά στα γυρίσματα της διαφήμισης της Pepsi).
Ο υπότιτλος "Insights and Accidents from a Hall-of-Fame Career in Advertising" νομίζω πως τα λέει όλα. Αναφέρεται στη διορατικότητα (insight) και τη διαφορά που έχει από τις ιδέες.
Ο ίδιος στο βιβλίο αναφέρει:
[...] This is a book about insights in business -- how we get them, how we recognize them, how we keep them coming....Ideas, valuable though they may be, are a dime-a-dozen in business....Insight is much rarer -- and therefore more precious...a good insight can fuel a thousand ideas....More than anything else, an insight states a truth that alters how we see the world.
Ο υπότιτλος "Insights and Accidents from a Hall-of-Fame Career in Advertising" νομίζω πως τα λέει όλα. Αναφέρεται στη διορατικότητα (insight) και τη διαφορά που έχει από τις ιδέες.
Ο ίδιος στο βιβλίο αναφέρει:
[...] This is a book about insights in business -- how we get them, how we recognize them, how we keep them coming....Ideas, valuable though they may be, are a dime-a-dozen in business....Insight is much rarer -- and therefore more precious...a good insight can fuel a thousand ideas....More than anything else, an insight states a truth that alters how we see the world.
No comments:
Post a Comment