Η Google το μεγαλύρερο interactive media agency, φαίνεται πως σκοπεύει να γίνει και το μεγαλύτερο offline media agency.
Η Google ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στο χώρο της offline διαφήμισης πουλώντας το διαφημιστικό χώρο εντύπων σε διαφημιζόμενους. Στο τελευταίο τεύχος της έντυπης έκδοσης του PC Magazine (τεύχος 06-Σεπτ-2005), η Google διέθεσε το διαφημιστικό χώρο του σε πελάτες της υπηρεσίας AdWords.
Απ' ότι φαίνεται η Google έχει ξεκινήσει να δημιουργεί ένα δίκτυο εντύπων (αρχικά το PC Magazine και Maximum PC) με στόχο να διαθέσει σε διαφημιζόμενους το διαφημιστικό τους χώρο.
Αν και δεν βρήκα σχετικές δηλώσεις στελεχών της Google, η πρόσφατη κίνηση της έχει θορυβήσει πολλούς από την αγορά:
Google has shown that big media companies don't have to be part of the mix at all. --Tim Hanlon, senior vice president, Publicis
Aς κάνουμε μία αναδρομή για να δούμε λίγο την πορεία της Google στο χώρο της διαφήμισης:
- Δημιουργεί την υπηρεσία AdWords και δίνει τη δυνατότητα σε διαφημιζόμενους να τοποθετήσουν διαφημίσεις με τη μορφή κειμένου στα αποτελέσματα των αναζήτησεων στη μηχανή της.
- Δημιουργεί την υπηρεσία AdSense (διεύρυνση δικτύου ιστοσελίδων) και επιτρέπει στους ιδιοκτήτες άλλων sites να εμφανίζουν διαφημίσεις τρίτων, για τις οποίες φυσικά πληρώνονται.
- Διευρύνει την υπηρεσία AdWords και επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να εμφανίζουν διαφημίσεις με τη μορφή των banners στο δίκτυο των ιστοσελίδων που έχει ήδη δημιουργήσει, ενώ υιοθετεί και το CPM ως μοντέλο χρέωσης των διαφημιζομένων.
- Διαθέτει σε διαφημιζόμενους το διαφημιστικό χώρο έντυπων εκδόσεων.
- διεύρυνση των καναλιών: πχ. τηλεόραση, ραδιόφωνο, podcasting, υπαίθρια κλπ. Βέβαια τις ενέργειες της σχετικά με τη διαφήμιση στη τηελόραση δεν θα τις δούμε μέχρι να ωριμάσουν περισσότερο υπηρεσίες όπως το Google Video.
- εισαγωγή νέων μοντέλων χρέωσης, για παράδειγμα pay-per-call (Ingenio)
No comments:
Post a Comment