O όρος podcasting προέρχεται από τις λέξεις "broadcasting" και iPod (το
audio player της Apple). Το podcast είναι ηχογραφημένo περιεχόμενο
(βασίζεται στο RSS 2.0) που μπορούμε να κατεβάσουμε από το Διαδίκτυο.
Οπότε αντί να διαβάζουμε ένα άρθρο σε μία ιστοσελίδα, μπορούμε να το
ακούσουμε στον υπολογιστή μας ή σε φορητές συσκευές όπως το iPod.
Το podcasting επιτρέπει σε μεμονωμένους παραγωγούς περιεχομένου (πχ. bloggers) αλλά και σε ειδησεογραφικούς οργανισμούς (πχ. ραδιόφωνο) να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό κανάλι διανομής και κατανάλωσης του περιεχομένου τους. Η ίδια τεχνική μπορεί να χρησμιποιηθεί και για τη διανομή περιεχομένου με τη μορφή του βίντεο, οπότε όπως καταλαβαίνετε οι δυνατότητες είναι απεριόριστες.
Η εταιρία Lexus πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με την οποία χορηγεί για 26 εβδομάδες τα podcasts του ραδιοφωνικού σταθμού KCRW στη Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Στο παρελθόν αντίστοιχες ενέργειες έχουν ολοκληρώσει η Volvo και η General Motors. Από τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών είναι εμφανές πως η αξιοποίηση του podcast στο media mix αποτελεί ένα πολύ έξυπνο τρόπο επικοινωνίας με συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων. Η Lexus θα πληρώσει το ραδιοφωνικό σταθμό με βάση τον αριθμό των downloads που θα ολοκληρωθούν.
Η Virgin Atlantic ξεκίνησε να παρέχει ταξιδιωτικούς οδηγούς με μορφή του podcast για τους προορισμούς στους οποίους ταξιδεύει. Με αφορμή την 21η επέτειο από την πρώτη πτήση της Virgin στη Νέα Υόρκη, η εταιρία έχει δημιουργήσει το πρώτο της podcast, που παρέχει πληροφορίες για τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης. Η Virgin σκοπεύει να δημιουργήσει άλλους τρεις οδηγούς για την Νέα Υόρκη όπως επίσης και για άλλους προορισμούς.
Επίσης η πρόσφατη ανακοίνωση της Apple για την νέα αναβάθμιση της υπηρεσίας iTunes, θα δώσει τρομακτικές προοπτικές σε παραγωγούς περιέχομένου για τη διανομή του περιεχομένου τους (η υπηρεσία iTunes είναι η υπηρεσία της Apple που επιτρέπει στους χρήστες του Διαδικτύου να αγοράσουν ηλεκτρονικά μουσική). Με τη νέα αναβάθμιση του iTunes υπάρχει νέα ενότητα στη οποία ήδη υπάρχουν περισσότερα από 3.000 podcasts στα οποία οι χρήστες μπορούν να γραφτούν δωρεάν.
Το podcasting επιτρέπει σε μεμονωμένους παραγωγούς περιεχομένου (πχ. bloggers) αλλά και σε ειδησεογραφικούς οργανισμούς (πχ. ραδιόφωνο) να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό κανάλι διανομής και κατανάλωσης του περιεχομένου τους. Η ίδια τεχνική μπορεί να χρησμιποιηθεί και για τη διανομή περιεχομένου με τη μορφή του βίντεο, οπότε όπως καταλαβαίνετε οι δυνατότητες είναι απεριόριστες.
Η εταιρία Lexus πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με την οποία χορηγεί για 26 εβδομάδες τα podcasts του ραδιοφωνικού σταθμού KCRW στη Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Στο παρελθόν αντίστοιχες ενέργειες έχουν ολοκληρώσει η Volvo και η General Motors. Από τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών είναι εμφανές πως η αξιοποίηση του podcast στο media mix αποτελεί ένα πολύ έξυπνο τρόπο επικοινωνίας με συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων. Η Lexus θα πληρώσει το ραδιοφωνικό σταθμό με βάση τον αριθμό των downloads που θα ολοκληρωθούν.
Η Virgin Atlantic ξεκίνησε να παρέχει ταξιδιωτικούς οδηγούς με μορφή του podcast για τους προορισμούς στους οποίους ταξιδεύει. Με αφορμή την 21η επέτειο από την πρώτη πτήση της Virgin στη Νέα Υόρκη, η εταιρία έχει δημιουργήσει το πρώτο της podcast, που παρέχει πληροφορίες για τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης. Η Virgin σκοπεύει να δημιουργήσει άλλους τρεις οδηγούς για την Νέα Υόρκη όπως επίσης και για άλλους προορισμούς.
Επίσης η πρόσφατη ανακοίνωση της Apple για την νέα αναβάθμιση της υπηρεσίας iTunes, θα δώσει τρομακτικές προοπτικές σε παραγωγούς περιέχομένου για τη διανομή του περιεχομένου τους (η υπηρεσία iTunes είναι η υπηρεσία της Apple που επιτρέπει στους χρήστες του Διαδικτύου να αγοράσουν ηλεκτρονικά μουσική). Με τη νέα αναβάθμιση του iTunes υπάρχει νέα ενότητα στη οποία ήδη υπάρχουν περισσότερα από 3.000 podcasts στα οποία οι χρήστες μπορούν να γραφτούν δωρεάν.
No comments:
Post a Comment