June 3, 2005

Διαφήμιση στη μπάρα του Browser















Στο τέλος του προηγούμενου μήνα ολοκληρώθηκε μία καμπάνια της McDonalds που είχε στόχο να προωθήσει τη νέα σαλάτα Fruit & Walnut.

Στα πλαίσια της καμπάνιας η εταιρία χρησιμοποιήσε μία νέα μορφή που εμφανίζεται στη μπάρα του browser.

Η μορφή που λέγεται Ooqa Ooqa, μετατρέπει τη μπάρα του browser (με τα κουμπιά Back, Forwards, Stop, Reload, Home κλπ) σε διαφημιστικό χώρο όταν ο χρήστης επισκέπτεται σε ιστοσελίδες στις οποίες προβάλεται η καμπάνια (δεν χρειάζεται να κατεβάσει κάτι κλπ).

Σε μερικά άλλα άρθρα επίσης διαβάζω πως η συγκεκριμένη μορφή έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα για τους διαφήμιζόμενους. Oι χρήστες βλέπουν το μήνυμα για τουλάχιστον 7,5 λεπτά, ενώ το ποσοστό που κάνει opt-out είναι μικρότερο από 2 τοις εκατό.

Eνδιαφέρον επίσης είναι ο συνδυασμός με άλλες μορφές (πχ. webover) και η ενσωματώση άλλων λειτουργίων (πχ. υπολογισμός δανείου, αποστολή SMS κλπ):
  • Disney (συνδυασμός με WebOver) 
  • Bank do Brasil (συνδυασμός με χρηματιστηριακές πληροφορίες και υπηρεσίες Web Banking) 
  • Motorola (συνδυασμός με αποστολή SMS) 
  • Loreal (τι να περιγράψω... δείτε το καλύτερα)
Βέβαια αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται πως είναι intrusive, o χρήστης μπορεί να κάνει opt-out, δεν μπλέκεται με το περιεχόμενο της σελίδας (πχ. σήμερα δεν μπορούσα να κλείσω το expanding banner μίας τραπεζας γιατί το κουμπί close ήταν το ίδιο layer με την ρουτίνα που το έκανε expand και δεν μπορούσα να διαβάσω το άρθρο της ιστοσελίδας...), και αν ο διαφημιζόμενος συμπεριλάβει και κάποιες λειτουργίες (πληροφορίες, παιχνίδι κλπ.) τότε πλέον δεν είναι intrusive αλλά χρηστικό και ψυχαγωγικό.

No comments: