Το βράδυ του Μ. Σαββάτου ενώ προετοιμαζόμουν να πάω στη εκκλησία σκεφτόμουν τη έθιμο της μεταλαμπάδευσης και γενικότερα τη διάδοση του μηνύματος του Χριστιανισμού.
Οι άνθρωποι της εποχής καταλάβαιναν βασικές αρχές που είναι απαραίτητες όχι μόνο για να επικοινωνήσουν και να πείσουν, αλλά το σημαντικότερο να μετατρέψουν τους ανθρώπους σε ένθερμους υποστηρικτές και μεταλαμπαδευτές του μηνύματος:
- απλό και ξεκάθαρο μήνυμα
- ταύτιση με το μήνυμα
- το πάθος στη μετάδοση του μηνύματος
- διάλογος και συμμετοχή στη διαμόρφωση του μηνύματος
- δημιουργία κοινότητας
Θα αναφερθώ σε μερικά παραδείγματα:
- To σημαντικότερο των τελευταίων μηνών είναι η διάδοση του νέου browser Firefox που τη προηγούμενη Παρασκευή έφτασε τα 50 εκατομμύρια downloads μειώνοντας τη διείσδυση του Internet Explorer της Microsoft σε ποσοστό κάτω του 90 τοις εκατό.
- Πέρσι το χειμώνα η oλλανδική τηλεοπτική σειρά 6Pack, παρουσίαζε τις καλύτερες διαφημίσεις που είχαν δημιουργήσει καταναλωτές για διαφορετικές μάρκες (Pringles, Senseo, Clearasil, ABN Amro Bank κλπ). Το διαφημιστικό σποτ που δημιούργησε ένας καταναλωτής για τη Sara Lee οδήγησε ένα εκατομμύριο ολλανδούς στην ιστοσελίδα της εκπομπής για να το κατεβάσουν στους υπολογιστές τους (ο marketing manager της Sara Lee θα έκανε πάρτι).
- Η Nike ως χορηγός του Tiger Woods, σίγουρα απολαμβάνει την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στη διεκδίκηση του τουρνουά Masters Golf. Για πρόσφατη επιτυχία του, ο Joseph Jaffe δημιούργησε και ανέβασε στη προσωπική του ιστοσελίδα ένα διαφημιστικό σποτ που ενσωματώνει τις αξίες που η Nike έχει συνδέσει με τη μάρκα της. Έχει γίνει μεγάλος ντόρος για το σποτ, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν πως η Nike θα το υιοθετήσει και θα είναι η επόμενη διαφήμιση της.
- Στη ιστοσελίδα Converse Gallery μπορείτε να βρείτε σποτάκια 24 δευτερολέπτων που έχουν δημιουργήσει "οπαδοί" των αθλητικών παπουτσιών Converse. Τα καλύτερα προβάλλονται σε τηλεοπτικούς σταθμούς όπως το MTV. Κάθε μήνα γίνονται εκατοντάδες νέες καταχωρήσεις ενώ την ιστοσελίδα επισκέπτονται εκατομμύρια επισκέπτες.
- Πέρσι το καλοκαίρι η ιστοσελίδα Core 77, που ασχολείται με το επαγγελματικό σχέδιο, συνεργάστηκε με την Timex για την διεξαγωγή του διαγωνισμού "Timex2154: THE FUTURE OF TIME" για τα 150 χρόνια από την ίδρυση της εταιρίας. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν σχεδιαστές από 72 χώρες που δήλωσαν 640 σχέδια. Οι συμμετοχές που βραβεύτηκαν εκτίθονται στο μουσείο της Timex (επίσης μπορείτε να τις βρείτε και στο Διαδίκτυο).
- Στα πλαίσια του Paris Motor Show 2004, η Peugeot διοργάνωσε, για τρίτη συνεχή χρονιά, διαγωνισμό που ζητούσε από τους συμμετέχοντες να υποβάλουν τις δικές τους σχεδιαστικές προτάσεις για το Peugeot των ονείρων τους. Στο διαγωνισμό, του οποίου τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στη Γενεύη πριν από ένα μήνα, έλαβαν μέρος 3800 συμμετοχές από 107 χώρες. Ο νικητής του διαγωνισμού είναι το διθέσιο Moovie που σχεδίασε ο πορτογάλος André Costa. Το πλήρες μοντέλο (full-size model) του Moovie θα παρουσιαστεί στο Motor Show της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο του 2005.
- Τη τελευταία πενταετία η Procter & Gamble έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα Connect + Develop που έχει στόχο την ανάπτυξη νέων προϊόντων με ιδέες που προέρχονται από ανθρώπους που δεν εργάζονται για την εταιρία. Αν και σήμερα η P&G έχει στο δυναμικό της επτά χιλιάδες ανθρώπους που ασχολούνται αποκλειστικά με την ανάπτυξη νέων προϊόντων, μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος έχει πρόσβαση σε μία δεξαμενή από εκατομμύρια εξωτερικούς συνεργάτες και ιδέες. Το πρόγραμμα Connect + Develop έχει συμβάλλει στη παραγωγή των προϊόντων: Swiffer Wet Jet, Olay Daily Facials, Crest Whitestrips & Night Effects, Mr. Clean Autodry, Kandoo baby wipes και Lipfinity.
- Πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός της IKEA, "fiffigafolket" που στα σουηδικά σημαίνει "έξυπνοι άνθρωποι". Στόχος του διαγωνισμού ήταν η συμμετοχή των καταναλωτών στο σχεδιασμό έξυπνων τρόπων αποθήκευσης συσκευών home theater (hi-fi, TV, DVD κλπ). Έχουν κατατεθεί 5.000 ιδέες εκ των οποίων οι σχεδιαστές δεκατεσσάρων απ' αυτές θα πάνε στα κεντρικά της IKEA για να παρακολουθήσουν σεμινάρια, και θα λάβουν και το χρηματικό ποσό των € 2.500. Τα σχέδια τους θα γίνουν προϊόντα που θα είναι διαθέσιμα προς πώληση στα καταστήματα της IKEA.
- Το νέο τηλεοπτικό δίκτυο του Al Gore, Current, επιτρέπει στους τηλεθεατές να καθορίσουν σε σημαντικό βαθμό το τηλεοπτικό πρόγραμμα μέσω της ιστοσελίδας του καναλιού. Κατά την έναρξη του καναλιού ο Gore είπε: [...] The Internet opened a floodgate for young people whose passions are finally being heard, but TV hasn't followed suit. We intend to change that with Current, giving those who crave the empowerment of the Web the same opportunity for expression on television.
- Η εταιρία αναψυκτικών Jones Soda επιτρέπει στους καταναλωτές της να δημιουργήσουν τις δικές τους ετικέτες μέσω της ιστοσελίδα της. Σήμερα στη βιβλιοθήκη υπάρχουν περισσότερες από 285,285 ετικέτες, από τις οποίες αρκετές χρησιμοποιούνται από την εταιρία στα αναψυκτικά της.

No comments:
Post a Comment