April 13, 2005

Πως θα ξεφύγουμε από το CTR;

Τους τελευταίους μήνες ακούμε για διάφορες έρευνες στο εξωτερικό που αναφέρονται στην αύξηση του χρόνου χρήσης του Διαδικτύου από συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, "κλέβοντας" στη ουσία χρόνο από άλλα μέσα.

Στην Ελλάδα αν και ο χρόνος χρήσης του Διαδικτύου δεν έχει ξεπεράσει τα άλλα μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο κά) όπως στο εξωτερικό, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η ΕΔΕΤ στο τέλος του 2004, υπολογίζεται πως από το 2002 έχει αυξηθεί η χρήση κατά 20%, φτάνοντας περίπου 7.5 ώρες την εβδομάδα.

Είναι επόμενο λοιπόν αυτή η αύξηση να οδηγεί περισσότερους διαφημιζόμενους (και στη Ελλάδα) στην υιοθετηση του μέσου και να βλέπουμε περισσότερες αλλά και μεγαλύτερες καμπάνιες στο Διαδίκτυο.

Bέβαια λόγω της διαδραστικής φύσης του, όλες οι διαφημίσεις ασχέτου μορφής και διάστασης εμπεριέχουν συνδέσμους (URLs) που σαν στόχο έχουν να οδηγήσουν τους επισκέπτες στην ιστοσελίδα του διαφημιζομένου. Αυτό μας έχει "εγκλωβίσει" να αξιολογούμε την αποτελεσματικότητα των περισσοτέρων καμπανιών μόνο με βάση την άμεση ανταπόκριση των χρηστών, δηλαδή το κλικ.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Διαδίκτυο κάνει branding και δεν είναι απαραίτητο πως οι χρήστες θα κάνουν κλικ στα banner όταν τα βλέπουν. Όταν παρακολουθόυμε τηλεόραση ή διαβάζουμε ένα περιοδικό και βλεπουμε μία διαφήμιση δεν αφήνουμε ότι κάνουμε για να πάμε στο κατάστημα να πληροφορηθούμε ή να αγοράσουμε το προϊόν. Γιατί όμως στο Διαδίκτυο περιμένουμε τους καταναλωτές να λειτουργήσουν έτσι; Δεν είναι παράλογο;

Οπότε θα πρέπει να μπούμε σε μία διαδικασία με βάση το Reach και Frequency να υπολογίσουμε τα GRPs, και να συμπληρώσουμε την εικόνα των Internet metrics (clicks, conversions κλπ).

No comments: