November 1, 2004

Η διαφημιστική δαπάνη στο ελληνικό Διαδίκτυο

Σύμφωνα με στοιχεία του IAB η διαφήμιση το ελληνικό Internet για το 2003 είναι 0.4% της συνολικής δαπάνης και αυξάνεται 0.1% το χρόνο. Θεωρώ πως παραμένει ακόμη σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Από το 2001 έως το 2003 στην Ελλάδα το μερίδιο δαπάνης του Διαδικτύου στη συνολική διαφημιστική δαπάνη (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα, υπαίθρια και διαδίκτυο) ήταν:
- 2001: 0.2%
- 2002: 0.3%
- 2003: 0.4%

Αν δούμε τα δαπάνη και τη διείσδυση του Διαδικτύου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα δούμε πως υστερούμε υπερβολικά.

Στην Ισπανία που έχει το ίδιο περίπου το ίδιο ποσοστό διείσδυσης με μας, η διαφημιστική δαπάνη στο Διαδίκτυο είναι 1.3% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης (τριπλάσια της ελληνικής).

Πιστεύω πως χρειάζεται να γίνει πολύ δουλειά απ' όλους στο χώρο διότι κάτι δεν πάει καλά εδώ.

Ας οργανώσουμε λοιπόν μία προσπάθεια και να κινητοποίηθούν διαφορετικοί φορείς και εταιρίες με πρώτο και καλύτερο τον IAB.
Οι ετήσιες ημερίδες όπως το IMC είναι πολύ χρήσιμες (φέτος γίνεται στις 19 Νοεμβρίου) αλλά δεν φτάνουν. Χρειάζονται συχνές ενέργειες αλλιώς θα συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε με 0.1% ετησίως.

Προσωπικά διαθέτω τον χρόνο μου σε μια προσπάθεια όπου θα βρεθούν και μερικοί άλλοι. Ελπίζω ο ΙΑΒ να πρωτοστατήσει της προσπάθειας και να συμπράξουμε όλοι μαζί του.

Προτείνω τα ακόλουθα:
- Δεκαπενθήμερα σεμιμάρια με παρουσιάσεις από ανθρώπους της αγοράς.
- Δημιουργία δικτυακού τόπου με περιεχόμενο όπως:
- Παραδείγματα καμπανιών που έχουν τρέξει με τα αποτελεσματά τους
- Πρακτικές οργανωμένα θεματικά (Building Brand, Driving Customer Acquisition and Creating Loyalty κλπ.)

Όποιος ενδιαφέρεται ας επικοινωνήσει μαζί μου να δούμε πως μπορούμε να το οργανώσουμε.

No comments: