Web Analytics και LogFile Analyzers
Πρόσφατα είχα συζήτηση με τα στελέχη σ' ένα ISP και μπήκαμε στο θέμα των στατιστικών για web sites. Τους μίλησα για λύσεις web analytics (κάποιοι τα ονομάζουν και web metrics) και μου είπαν πως χρησιμοποιούσαν το WebTrends και πως ήταν σε θέση να καταγράψουν μοναδικούς επισκέπτες.
Να πω την αλήθεια αυτό με παραξένεψε διότι το Webtrends εντάσετε στη κατηγορία των LogFile Analyzers που αναλύουν στοιχεία του logfile του site. Για να μετρήσουν μοναδικούς επισκέπτες του site (για να είμαι πιο σαφής μοναδικούς υπολογιστές) θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν λύση που σερβίρει cookies δηλαδή web analytics και όχι log analyzer.
Με αφορμή λοιπόν τη κουβέντα που είχα, δημιούργησα ένα συγκριτικό πίνακα με κάποιες από τις δυνατότητες των λύσεων web analytics και logfile analyzers.
| Δυνατότητα | Logfile Analyzer | Web Analytics |
| Τρόπος Μέτρησης | Μετράει hits και unique διευθύνσιες IP που καταγράφονται στο Web Server Log. | Μετράει επισκέπτες (unique Cookie και διευθύνσιες IP) και pageviews. |
| Δημιουργία αναφορών | Περιοδική επεξεργασία και εξαγωγή από το logfile. | Διαθέσιμα σε πραγματικό χρόνο από web browser. |
| Crawlers/Spiders Proxy | Καταγράφονται ως hits | Δεν καταγράφονται στη περίπτωση που δεν "καλέσουν" το HTML |
| Caching σελίδων | Σελίδες που φορτώνονται από το cache του υπολογιστή δεν καταγράφονται | Καταγράφει όλες τις σελίδες και αυτές από την cache |
| Αρχεία Non-HTML | Αρχεία Non-HTML όπως εικόνες και γραφικά κά. καταγράφονται ως hits | Δεν καταγράφονται εκτός αν το επιθυμούμε |
| Σφάλματα σελίδων | Αποθηκεύονται σε ξεχωριστό αρχείο Web Server Error Log | Καταγράφονται μόνο αν εντελεστεί ο κώδικας javascript |
| Redirects | Μπορούν να καταγραφούν | Καταγραφονται αυτόματα |
Σίγουρο είναι πως χρειάζονται και οι δύο λύσεις, απλά καθεμία πρέπει να επιτελέσει το ρόλο της. Τα logfile analyzers που προσφέρουν πολλές ποσοτικές μετρήσεις είναι εργαλεια για τους webmaster που είναι επιφορτισμένοι με τη σωστή λειτουργία του δικτυακού τόπου.
Σε αντίθεση οι λύσεις web analytics παρέχουν πληροφορίες που αναλύουν την συμπεριφορά, ενδιαφέροντα, αγοραστικές συνήθειες, ομαδοποίηση/τμηματοποίηση επισκεπτών κά, για να συμβάλλουν στη επιτυχία εμπορικών στόχων και στο σχεδιασμό επικοινωνιακών ενέργειων στο Διαδίκτυο αλλά και σε άλλα offline κανάλια.
Aν είστε διαφημιζόμενος έχετε ένα μηχανισμό έρευνας (το site σας που ακούραστα συλλέγει στοιχεία) που οι περισσότεροι δεν αξιοποιείτε. Σήμερα το Διαδίκτυο χρησιμοποιείται από το 35% των Ελλήνων. Σκεφτείτε λοιπόν πως θα μπορούσατε να αξιοποιήστε πληροφορίες που συλλέγετε για τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειες επισκεπτών σας για να σχεδιάσετε ενέργειες και σε άλλα κανάλια και όχι μόνο στο Διαδίκτυο.
Επίσης αν είστε site που δέχετε διαφήμιση σκεφτείτε πως όλα τα impressions δεν είναι ίδια. Είναι άλλο πραγμα να πουλήστε σ' ένα διαφημιζόμενο που διαφημίζει αυτοκίνητα 1.000.000 impressions στη homepage και διαφορετικό 1.000.000 impressions στη homepage με επισκέπτες που τους ενδιαφέρουν τα αυοκίνητα. Μπορείτε να διαμορφώστε τρόπους διάθεσης του διαφημιστικού προϊόντος σας που πραγματικά δίνουν αποτελέσματα και έσοδα σε όλους όσους εμπλέκονται.
No comments:
Post a Comment